GERINCJÓGA

A Gerincjóga egy modern mozgásterápiás rendszer, melynek gyakorlatai az anatómiai alapmozgásokra épülnek, a tradicionális hatha jóga ászanáira (testtartásaira) alapulnak, helyenként könnyítésekkel, a prevenciót előtérbe helyezve.

Az órákon elsajátítható és fejleszthető a helyes tartás, légzés, a testtudatosság. Oldásra és átmozgatásra kerülnek a tipikus stressz zónák, mint a nyak és váll területe, a derék, csípő és keresztcsonti rész. Lazítjuk az egész testet; az órát rövid relaxációval zárjuk.

A jóga ezen ágazata a mai, nyugati, sokat ülő életmódra lett kitalálva, gyakorlatilag egy preventív mozgásforma, melynek sok, gyorsan érezhető pozitív hatása van.


NMPT + GERINCJÓGA

Az NMPT (NATURAL MOVEMENT PATTERN TRAINING) Bene Máté gyógytornász, gerincspecialista módszere, egy olyan komplex rendszer, mely a mozgásszervi problémákat nem helyileg kezelve próbálja megszüntetni, hanem az emberi testet egységében szemlélve, az idegrendszer működését a helyes irányba terelve segít korrigálni a hibás mozgásmintákat, ezáltal segít megelőzni számos gerinc- és ízületi problémát.

Az NMPT segít leépíteni az összes olyan mozgásmintát, ami idő előtti degenerációhoz, elöregedéshez, fájdalmakhoz vezet, rákényszerítik az ideg-izom rendszert, hogy újramodellezze, újra feltanulja a helyes mintákat.
Az NMPT néhány hatása:
- a háti és lapocka környéki izomfájdalmak csökkenése
- könnyebb és zökkenőmentesebb járás
- vállízületi lágyrészfájdalmak csökkenése / megszűnése
- erősebb / stabilabb derékérzet
- radikálisan javuló tartás, minden erre való koncentráció nélkül
- térdízületi problémák enyhülése
- kattogó csípő elhallgatása


FLOW YOGA

Dinamikus óra, ahol az ászanákat sorozatokba rendezve gyakoroljuk a légzés és a mozgás összehangolásával. Az óra alapját a napüdvözlet nevű gyakorlatsor képezi. Ezzel az átkötéssel áramlunk át egyik ászanából a másikba.

Az óra második felében következnek az ülésben végzett gyakorlatok, a hason fekvő- és a fordított testhelyzetű ászanák. Ateljes testet átmozgatjuk, nyújtunk és erősítünk is egyszerre, fejlesztjük az egyensúlyérzéket, és a gerincet is karbantartjuk.


POWER YOGA

Egy dinamikus jógairányzat, amely az ashtanga és a vinyasa jóga elemeit ötvözi. Az ászanákat egymáshoz kapcsolva irányított légzéssel áramlunk át egyik testhelyzetből a másikba. Gyakorlásunk folyamatos, megállás nélküli, a hangsúly a folyamatos változáson van, elősegítve ezzel figyelmünk jelen pillanatban tartását. Intenzitása révén növeli a fizikai állóképességet, feltölt energiával, serkenti az agyműködést, elűzi a fáradékonyságot.

Az órát elsősorban haladóbb gyakorlóknak, vagy aktív életmódot folytatóknak ajánljuk.

A Yoga Balance haladó óraazoknak a legmegfelelőbb óratípus, akik elsősorban nem a jóga spirituális oldalát keresik, hanem egy izzasztó, kemény, de mégsem ugrálós - fitness jellegű - mozgással szeretnének súlyt veszteni, vagy testük izomzatát megfelelő módon tovább formálni és erősíteni.


AERIAL YOGA

Az „Anti-Gravity Yoga” vagy más néven „Aerial Yoga” egy újabb típusú jóga irányzat, amely módszertanát tekintve Amerikából származik. Az órák fő eszköze a hammock, vagyis egy plafonra erősített szalag, amelyen egyaránt végzünk statikusan kitartott és dinamikus sorozatban összekötött jóga, pilates és olykor a táncból merített gyakorlatokat.

A hammock egy speciális anyag, amelynek a teherbírása 300 kg, így az egyelőre túlsúlyos gyakorlóknak is felüdülés egy ilyen órán történő részvétel, hiszen a fellógatott testhelyzeteknél és visszafordított pózoknál fogva kiválóan tehermentesíti a gerincet valamint ízület kímélő.

Az aerial yoga jótákony hatásai:

  • - növeli a koncentrációs képességet
  • - kiválóan formálja és nyújtja a testet
  • - erősíti a test izmait, mindeközben ízületkímélő
  • - játékos gyakorlatok során oldja a belső feszültségeket és félelmeket
  • - szimmetrikus terhelést ad a test izmainak, remek tartásjavító
  • Ellenjavallat:
  • - magas vérnyomás
  • - várandósság
  • - zöld hályog
  • - ágyéki gerincsérv
  • - csípő-, váll-, térd protézis
  • - epilepszia

Óráink:

  • -Aerial Yoga Stretching: fókuszban a test nyújtása és lazítása
  • -Aerial Yoga (mix): fókuszban a test erősítése, nyújtása és a különböző "lebegő", táncos technikák elsajátítása