GERINCJÓGA

A Gerincjóga egy modern mozgásterápiás rendszer, melynek gyakorlatai az anatómiai alapmozgásokra épülnek, a tradicionális hatha jóga ászanáira (testtartásaira) alapulnak, helyenként könnyítésekkel, a prevenciót előtérbe helyezve.

Az órákon elsajátítható és fejleszthető a helyes tartás, légzés, a testtudatosság. Oldásra és átmozgatásra kerülnek a tipikus stressz zónák, mint a nyak és váll területe, a derék, csípő és keresztcsonti rész. Lazítjuk az egész testet; az órát rövid relaxációval zárjuk.

A jóga ezen ágazata a mai, nyugati, sokat ülő életmódra lett kitalálva, gyakorlatilag egy preventív mozgásforma, melynek sok, gyorsan érezhető pozitív hatása van.


GERINCTERÁPIÁS JÓGA

Gerincterápiás jóga óránkon -mint ahogy a név is jelzi- a fókuszt a gerincre helyezzük, de természetesen átmozgatásra kerül minden testrész, ízület. Nyújtó és erősítő gyakorlatokkal fejlesztjük főleg a gerinc stabilitásában részt vevő izmokat és a test többi izmait is. A ma elterjedt ülő életmódból adódó tartásproblémák szinte mindenkit érintenek, gyerekkorunktól kezdve órákon át görnyedünk a tananyag felett, aztán felnőve már a számítógép felett folytatjuk, és még a telefont is görbe nyakkal nyomkodjuk. Ennek hatásait idősödve már mindenki megérzi, ezért kompenzálunk a megfelelő izmok erősítésével és mellnyitó gyakorlatokkal.

Korosztálytól függetlenül ajánljuk mindenkinek az órát, hiszen a gerincet érő napi terhelés kiegyensúlyozása mindenkinek jót tesz.


YOGA STRETCHING

A Yoga Stretching óra alatt - egy intenzív, dinamikus bemelegítést követően - kizárólag testünk izmainak nyújtásával és lazításával foglalkozunk. Hosszú, olykor több perces kitartásokkal dolgozunk, amelynek során elsajátítjuk a helyes légzéstechnikát, megtanuljuk használni a kilégzésünk nyugtató, lazító "erejét".

Egy órán mindig egy főbb területre koncentrálunk, azaz, a testünk egy bizonyos részével foglalkozunk, mint pl.: a váll, a csípő, a hát, stb.

Az órát mind a teljesen kezdők, mint az aktívan sportolók számára ajánljuk!


FLOW YOGA

Dinamikus óra, ahol az ászanákat sorozatokba rendezve gyakoroljuk a légzés és a mozgás összehangolásával. Az óra alapját a napüdvözlet nevű gyakorlatsor képezi. Ezzel az átkötéssel áramlunk át egyik ászanából a másikba.

Az óra második felében következnek az ülésben végzett gyakorlatok, a hason fekvő- és a fordított testhelyzetű ászanák. Ateljes testet átmozgatjuk, nyújtunk és erősítünk is egyszerre, fejlesztjük az egyensúlyérzéket, és a gerincet is karbantartjuk.


POWER YOGA

Egy dinamikus jógairányzat, amely az ashtanga és a vinyasa jóga elemeit ötvözi. Az ászanákat egymáshoz kapcsolva irányított légzéssel áramlunk át egyik testhelyzetből a másikba. Gyakorlásunk folyamatos, megállás nélküli, a hangsúly a folyamatos változáson van, elősegítve ezzel figyelmünk jelen pillanatban tartását. Intenzitása révén növeli a fizikai állóképességet, feltölt energiával, serkenti az agyműködést, elűzi a fáradékonyságot.

Az órát elsősorban haladóbb gyakorlóknak, vagy aktív életmódot folytatóknak ajánljuk.

A Yoga Balance haladó óraazoknak a legmegfelelőbb óratípus, akik elsősorban nem a jóga spirituális oldalát keresik, hanem egy izzasztó, kemény, de mégsem ugrálós - fitness jellegű - mozgással szeretnének súlyt veszteni, vagy testük izomzatát megfelelő módon tovább formálni és erősíteni.


AERIAL YOGA

Az „Anti-Gravity Yoga” vagy más néven „Aerial Yoga” egy újabb típusú jóga irányzat, amely módszertanát tekintve Amerikából származik. Az órák fő eszköze a hammock, vagyis egy plafonra erősített szalag, amelyen egyaránt végzünk statikusan kitartott és dinamikus sorozatban összekötött jóga, pilates és olykor a táncból merített gyakorlatokat.

A hammock egy speciális anyag, amelynek a teherbírása 300 kg, így az egyelőre túlsúlyos gyakorlóknak is felüdülés egy ilyen órán történő részvétel, hiszen a fellógatott testhelyzeteknél és visszafordított pózoknál fogva kiválóan tehermentesíti a gerincet valamint ízület kímélő.

Az aerial yoga jótákony hatásai:

  • -növeli a koncentrációs képességet
  • -kiválóan formálja és nyújtja a testet
  • -erősíti a test izmait, mindeközben ízületkímélő
  • -játékos gyakorlatok során oldja a belső feszültségeket és félelmeket
  • -szimmetrikus terhelést ad a test izmainak, remek tartásjavító
  • Ellenjavallat:
  • -magas vérnyomás
  • -várandósság
  • -zöld hályog
  • -ágyéki gerincsérv
  • -csípő-, váll-, térd protézis
  • -epilepszia

Óráink:

  • -Aerial Yoga Stretching: fókuszban a test nyújtása és lazítása
  • -Aerial Yoga Body: fókuszban a test erősítése
  • -Aerial Yoga fly: középhaladó óra, így csak azoknak ajánljuk, akik rendszeresen sportolnak, jógáznak